Saturday, October 16, 2010

The Expendables

Tengok tajuk, mesti korang ingat ni entri pasal filem latest Stallone..Unfortunately, korang silap..The Expandables ni lain sikit..Pasal apa aku cakap lain? Tengok gambar kat bawah...


Gambar hasil kreativiti Megat selaku ketua unit impose gambar


Ahahaha...Amacam? Stylo tak? The Expendables ni sebenarnya nama team paintball kitorang. Last week kitorang join..



Tournament paintball ni adalah sempena pesta konvo UPM..Yuran RM100 je untuk 1 team (6 orang)..Tu yang sampai 75 team register untuk tournament ni..Ada 2 Kategori untuk tournament ni. Interkolej dan terbuka..Hadiah dia? Macam biasa ar, fame and fortune...Walaupun setakat dalam UPM je..Haha..Tapi finalis dua-dua kategori sangat beruntung.. Selain dapat main lebih lama dari kitorang yang kalah awal ni, dapat hamper, dapat duit, dapat medal, diorang juga akan ditaja sepenuhnya untuk compete in the up coming Cyberjaya Paintball Challenge..

Team kitorang join kategori terbuka..Apsal kitorang tak join kategori interkolej? Sebab kolej kitorang sengal..Sanggup tak hantar wakil sebab kroni-kroni semua sibuk dengan komitmen lain. Menjadi wakil kolej adalah satu kemaluan yang besar pada kami.. Lagipun kategori terbuka baru la sesuai dengan kitorang yang 'gedebe' dan 'katang'.. Walaupun semua first-timer..(Ayie ada cakap, dulu dia pernah main sekali tapi tak sampai seminit masuk dah out..So, kira first-timer jugak la kan.) Tournament berjalan selama 2 hari..First day, group stage..Second day, group stage dan pusingan kalah mati.

Setiap kali sebelum battle, urusetia akan suruh pergi khemah kelengkapan dulu. Ambil marker (senapang) dengan mask. Pastu sorang limit 50 pallet (peluru) je..Tapi aku tengok urusetia main tuang ikut suka je pallet tu..Kalau nak peluru lebih, kena beli..RM50 per packet..1 packet ada berapa pun aku tak tahu..Team kitorang of course tak beli..Semua dah sengkek..Guna je pallet yang ada..Baru thrill (baik punya alasan)..Setiap kali battle, cuma 5 orang je yang masuk war zone..Sorang lagi reserve..Duduk kat luar, tengok member battle sambil ambil gambar diorang untuk kenang-kenangan. .Sila lihat gambar kenang-kenangan kami di bawah ini..


Yang kat tengah tu Park Kim..Dia ni muka je Melayu tapi sebenarnya Chindian..

Pali dah hilang..Jadi cameraman..

Persiapan sebelum bertempur...


Pali sorang je berbaju merah...Glory Glory Man United katanya...


Bersedia di pintu masuk war zone....


Beberapa second sebelum mula bertempur...

Bila dah menang? Pergi makan la...


Main golf sementara tunggu next battle...

Megat confuse..Dia ingat main golf macam main snooker..

Ape yang Pali intai aku pun tak tahu...


Sebagai team yang dibentuk dari kalangan mereka-mereka yang zero experience in paintballing (ada ke perkataan ni?), pencapaian kami dalam penyertaan sulung ini sudah cukup membanggakan...Untuk group stage, kitorang menang bergaya 2 match dan totally eliminated 1 match..Merasa la kena tembak..Tak ada la sakit mana pun..Macam kena gigit nyamuk je (Ayat kaver)...Dengan mengumpul sebanyak 200 mata, The Expendables berada di kedudukan ke 13 out of 16 yang qualified ke pusingan kalah mati..Hah, hebat tak kitorang..Ahaha..Tu kitorang main tak tambah pallet..Kalau tambah, nombor 1 agaknya..

Di pusingan kalah mati, kami bertemu dengan pasukan MSN..Ya, pasukan Majlis Sukan Negara..Diakui memang mereka hebat..Tactical, co-operation, pallet belambak siap gantung kat pinggang...Complete semua..Dengan limited pallet dan weapon Megat meragam masa tengah battle, tak hairan la kitorang kalah..Lagipun masa peringkat kalah mati, 2 orang ahli kami iaitu Pali dan Roy gagal melaporkan diri kerana komitmen lain (Pali pergi rumah kawan dia, Roy merajuk sebab awek dia tak datang tengok dia main paintball..Ahaha..). Terpaksalah battle dengan mana yang ada..Lepas tersingkir dari pertandingan, kitorang layan je apa yang ade dekat Bukit Ekspo tu...


Aksi-aksi pasukan yang bertanding....


Live Band


Sukaneka
(untuk kanak-kanak tapi mak bapak yang lebih)


Demonstrasi SUKSIS


Kitorang dapat hamper


dan
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Balik ar...Apa lagi...Ahahaha...


p/s: Aku pun tak tahu apsal aku rajin sangat upload gambar banyak-banyak....

4 comments:

Fadhilah said...

enol....
xnmpk pon tapak konvo time dtg upm ari 2...huhuhu

Enol said...

tapak konvo 2 mmg susah nk cari sebab tersorok dari pandangan mata kasar...kne guna satelit br nmpk..ehehehe...dia tersorok skit..thn depan kalo dtg rowing lagi i'll show u..

Jalilah Jali said...

paintball?? owh..mesti Roy xrase nape2 pun bile kene peluru od..hahaha..sek mu menang d0p? reli enj0y the pics!

iamzulfadli said...

hellow... i tak kena tembak pown. :)